Kisah Benar] Malaikat Muncul Membantu Muja hidSemasa Bert3mpur Ch3chnya Dengan Tent3ra L4k n4t Russia

Dalam berj1had di jalan Allah SWT, kejadian pelik dan aneh seringkali berlaku. Kejadian seperti ini sudah pun dirakam oleh Allah swt dalam al-Quran sejak 1,400 tahun yang lampau.

Peristiwa di Badar dan semasa di Per@ng Hunain menyaksikan segerombolan bantuan malaikat turun membantu Rasulullah saw dan para sahabat di medan perang. Kejadian aneh ini disaksikan sendiri oleh para sahabat dan terdapat kesaksian mereka terkandung dalam hadis sahih Bukhari dan Muslim.

Tiada yang mampu dikatakan selain daripada memanjatkan kesyukuran kepada Allah swt dan laungan takbir. Kejadian bantuan daripada tent3ra Allah ini turut sama berlaku di beberapa tempat terpilih seperti yang diberitakan berlaku di pergunungan Chenchya suatu masa yang lalu.

Inilah keistimewaan yang Allah swt berikan kepada pejuang-pejuang yang sentiasa meletakkan agama Allah di tempat paling atas berbanding perkara-perkara lain.

Tiada sebab untuk Allah swt tidak memberi pertolongan sekiranya hal sedemikian memberi kemenangan kepada Islam. Maha Suci Allah Yang Maha Pemberi Pertolongan.

Ikutilah penceritaan daripada seorang Muj@hidin yang menjadi saksi kepada kejadian aneh ini. Moga Allah swt gandakan pahala kepada mereka dan menempatkan mereka di syurga yang telah dijanjikan.
Kesaksian Para Malaikat Memberi Bantuan
Kami berper@ng dalam satu batalion bersama komandan operasi, dan selama perjalanan kembali dari Grozny menuju ke sebuah gunung tiba-tiba muncul jet p3juang Rusia yang menerjunkan ratusan tent3ranya. Kami mulai bersiap sedia.

Pada waktu itu kami dalam keadaan berkaki ayam pada malam yang gelap gelita serta di atas tanah yang dipenuhi salji tent3ra-tent3ra Rusia tersebut mendarat di atas gunung sedangkan kami berada dibawahnya. Hal ini membuat sudut pandangan kami menjadi tidak jelas, sedangkan bagi pihak mereka sangat jelas.

Oleh sebab posisi mereka yang berada di atas kami menyebabkan kami tiada tempat untuk berlindung. Tapi tiba-tiba mereka diliputi kekac@uan dan ketakutan dan mereka pun mulai menemb@k.

Dan aku bersumpah atas nama Allah, kami melihat mereka men3mbak ke atas, padahal posisi kami di bawah. Kemudian keadaan tiba-tiba berubah menjadi tenang dan hening. Kami pun menunggu hingga setengah jam.

Komandan Khattab berkata, “Saya ingin beberapa orang untuk mendaki gunung bagi mengetahui apa yang sedang terjadi dan mengapa mereka menghentikan temb@kan”. Seluruh mujah1din mengangkat tangannya. Maka komandan Khattab hanya memilih tujuh mujah1din untuk mendaki ke atas.

Setelah satu jam menunggu, kami mendengar tujuh mujah1din yang ditugaskan untuk menyiasat melaungkan takbir di atas gunung. Laungan takbir tersebut memecahkan kesunyian malam.
Laungan Takbir
Dengan rasa ingin tahu kami pun mendapatkan mereka. Sampai di atas gunung, segera kami bertanya kejadian sebenarnya. Sesaat kemudian seluruh mujah1din bertakbir.

Ternyata kami menemukan kejadian yang mengejutkan, ratusan t3ntera Rusia telah terp3nggal.

Melihat keadaan t3ntera Rusia tersebut, kami beranggapan m@yat mereka dip3nggal dengan ped@ng yang begitu taj@m, atau paling tidak mungkin dengan gergaji elektrik.

Kami yakin tidak mungkin seorang manusia mampu melakukannya. Tambahan pula, t3ntera Russia terkenal dengan kecekapan dan kemahiran mereka dalam selok-belok peper@ngan.

Satu lagi kejadian aneh di mana s3njata api mereka iaitu K@lashinkov masih tergengam di tangan mereka dan tidak sedikitpun mengalami kerosakan.

Pis@u dan senjata mereka yang lain pun masih lagi elok. Jumlah t3ntera Rusia yang terp3nggal ada sekitar ratusan orang.

Melihat kepada hal sedemikian, kami menyedari bahawa sesungguhya Allah telah mengirim para malaikat-Nya untuk menolong kami. Allahuakbar.

Dengan kisah ini diharapkan agar kita semua dapat menerima pengajaran bahawa Allah sentiasa disisi kita dan pastinya akan memberikan bantuan tatkala kita memerlukan. Marilah kita sama-sama mendoakan kejayaan kepada saudara kita yakni para pejuang Ham@s dan orang-orang awam di Gaza sana.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! VK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @VIRAL KAMI

Sumber:Info Trending

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*