Abang Kakak Tolonglah Berhenti..!! Kali ke 3 kitorang panggil dan merayu supaya berhenti akhirnya mereka tersenyum kepada kami lalu berhenti.

Abang Kakak Tolonglah Berhenti..!!
Kali ke 3 kitorang panggil dan merayu supaya berhenti akhirnya mereka tersenyum kepada kami lalu berhenti.

Ya Allah !
“Kakak nak pergi mana?” Tanya kitorang.
“Nak naik atas (Cameron Highland)”
“Marilah naik kak, kami pun nak naik atas. Kereta pun kosong. Marilah..kesian baby tu dengan adik” pelawa kami.

“Eh takpelah. Tak payah susah2. Bukan tak mahu, tapi kitorang dah biasa naik motor pergi mana-mana” ujarnya sambil senyum menolak perlawaan kami.

Tergamam sekejap. Tiba2 baby yg dipangku tadi terbangun. Keletihan dan mengantuk agaknya. Serba salah jadinya.
“Marilah kak, betul ni kami pun nak ke atas. Akak naik sekali dengan anak2” kami minta lagi. Dalam hati kesian sangat aduhai..

“Eh tak pelah cik, diorang dah biasa Insyaallah selamat sampai” balasnya.

3 kali perlawaan juga ditolak baik2. Akhirnya mereka minta diri dulu. Nak tak nak kami terpaksa mengalah…

Dalam hati, bermacam2 pikiran. Last2 menitis air mata aku. Tak sedar huhu.

Sebak dan kagum sangat2 dengan pasangan ini.
Ya Allah kau limpahkanlah rezeki melimpah ruah dan kebahagian kepada pasangan ini. Kurniakanlah Rahmatmu dan Kesejahteraanmu. Amin Ya Allah.

Via: Wildan Wafiah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*